tisdag 18 augusti 2009

Pike action!!! 090817

Ok, det var inga stora gäddor. Men, en kort fiske stund från land i A-ån var det. Och den var jätte rolig J! Jag hade inga förväntningar, men jag var sugen på att få lite häftiga hugg från gäddor och de vindarna gav mig hopp. Jag började med atom 35g. och det gav inget, bytte till tailbeten, jerks, inget resultat. Solen värmde och jag tyckte att det var dags att prova ett bete som jag gjorde och var klar för ett halvt år sedan men jag var slarvig och finishen blev dåligt, därför har jag inte provat den. Den var tänkt att vara pencil popper, men jag monterad jigg svans på huvudet och det blev ett bra svävande tail-bete. Jag tog bort svansen, satt kroken på buken och fick ett bete som gör ett fint zick-zack på ytan. Sen provade jag att dra den från buken med krok på huvudet och det var intressant gång. Efter två nära kast, bara för att se gången, jag provade att jerka aggressivt och stannade under fötterna- woom! En liten torped attackerar framför mig och även att den var jätte liten så var det jätte kul! Jag har provat med Buster, slider osv. men min funkade :)

Efter ett tag jag provade med bj2 10 meter till vänster och platsen såg bra ut, växter och ganska lugnt med ström. Efter några kast kommer en torped till och slukar betet! Kul!!!!!!!!!! Det var länge sen…

Jag tänkte att det var dags att prova Mr. Rubber(bulldawg kopia) och efter 10 kast tänkte jag att det räcker. sen kollade jag på betet och såg att den var tuggad i flera olika ställe! första gången att jag får napp på den.

Efteråt har jag provat ganska många olika men utan resultat.

Kul, det känns som gäddorna börjar komma igång igen.  

Inga kommentarer: