torsdag 30 juli 2009

090725 kvälls pass

var sugen på att fiska men jag visste inte vart. ån är för grumlig med för stark ström så jag tänkte kanalen. jag kom till kanalen och på tredje kast fick jag en fin abbore.

jag vart sugen på att ta hem den men släppte tillbacks den. min son fick kasta han med och det var roligt. jag provade i en timmme sen gick vi till en annan spot för att se att det går inte att fiska därifrån, för mycket växter. så vi gick till en annan spot men på väg såg jag skylt om fiske kort och det var ntt för mig. det är synd, för att det kostar 50kr. per dag, 150 per vecka och 200 per år. per år är det inte så farligt men vill man fiska lite här o där så blir det dyrt till slut. jag vände billen och åkte hemåt. sonen tjatade att han vill fiska, så jag åkte till skillingeudden. han fick bada o då ville han inte fiska. jag började kasta o fick efter några kast en fin abbore.

den tog vi upp, sonen ville äta den.

efteråt har jag haft 3 kontakter.jag förtsate fiska men det blev inga mer. träffade trevliga folk och det var kul. runt 21.00 tog vi några bilder och åkte hem. lite fisk, skön väder och fin sol nedgång dat var ganska bra kväll ändå :)

Inga kommentarer: