onsdag 27 maj 2009

090525

härlgit väder och min sambo skulle jobba, ja, då går vi o fiskar. när vi kom till än så var det en gubbe som fiskade up 5 st. cyklar! han stog o kastade en ankare o drog up de...nu förstår jag varfor ja tappade så många jiggar där...

det blåste lite o jag kände inget i första platsen så jag trollade uppåt, ingenting...på vägen så har jag hittat en flytande wobbler...blev ganska glad, för att jag tappade en bra vobbler, en orange broman ratatorsk. jag kom till en intresant ställe, lodet visade bågar så jag stannade och orvade jigga, inget resultat. förtsate uppåt igen, hade lite trassel med 4 spön...fixat och trollade mot en favo gädd spot. hade 4 spön ute, och jag hållde en UL spö med en bomber 15a i handen. jag kollar på lodet för att inte få botten napp o det blev grunt, så kollade på jerk spön (med en gammal westins jätte), och jag tänkte fan va woblern gräver, och sen efter 2 seconder förstod att det är fisk som knyckar! tog up o kände att det är en bra fisk! jag saktade, men stanade inte- jag var rädd för trassel. fisken var nära botten och jag såg en gul flash från fisken, antar att det var en meters gädda, sen släpper den!!! ohh, vad besviken jag blev. klrde 2 ggr til i samma område o stannade för att kasta. provade med bombern 15a och fick omgånde en liten gädda. efter några kast så känner jag ett försiktigt hugg o jag gör mothugg- linnan går av! ahhhh min favo wobbler! om du hittar den så hör av dig, jag kan ge dig något annat så att du blir nöjd...

jag förtsatte kasta o efter några kast får jag en gödda till. det var kul! fick några hugg til men jag har missat de. sen har vi trollat hemåt, men fick inget, sen träffade jag team snav. vi pratade en stund men det var sent så vi började trolla till hamnen, på väggen så får jag en liten gädda till på bomber 15a. har haft de i 4 år men var rädd för att använda de. de har blivit nya favoriter.

Inga kommentarer: